schade, pech en diefstal

Betrokken zijn bij een schade ongeval of slachtoffer zijn van een diefstal is erg vervelend maar kan ook jou overkomen. Op deze pagina vind je alle informatie om dit proces zo soepel mogelijk te laten verlopen. In zaken van een noodgeval met betrekking tot pech of schade aan de leaseauto, dan kan je 24/7 contact opnemen met het noodnummer +31 (0)33 454 95 55.

schade

Als je schade aan je auto hebt en je wilt zeker zijn dat het veilig is om nog verder te rijden, ga dan gerust even langs bij een van de schadeherstelbedrijven waarmee we samen werken. Zorg ervoor dat als je de schade wil laten herstellen, dat het ook bij ons gemeld is. Heb je zelf geen last van de kleine beschadigingen die je hebt aan jouw leaseauto? Laat je ze liever zitten? Dat vinden we ook prima, ze hoeven niet perse hersteld te worden. Aan het eind van het leasecontract lever je de auto gewoon met schade en al in. Er kan nog wel een eigen risico voor deze schades gelden omdat ze van invloed kunnen zijn op de waarde van de auto.

Het melden van schade

Heb je schade aan de auto? Meld dit dan zo snel mogelijk via onze online tool. Als er een tegenpartij betrokken is, vul dan altijd ter plekke samen een (Europees) schadeformulier in en upload deze als jij de schade meldt via de online schademelden. Bij het online schademelden is de vraag om de stappen in te vullen die je kan invullen, zodra je de melding heb ingediend wordt er contact met je opgenomen en besproken waar de schade gerepareerd kan worden. Voor het beheren van onze schademeldingen maken wij gebruik van het UBclaims platform van Ubench. Alle e-mails die je ontvangt met betrekking tot de schade die je hebt gemeld, ontvang je van vwpfs_co@ubench.com. 

Als de auto niet meer kan rijden

Als je auto dusdanig beschadigd is geraakt dat het je niet veilig lijkt om de weg te vervolgen, dan bel je met de hulpdienst. Je bereikt ze 24 uur per dag, 7 dagen per week.

Via de hulpdienst wordt dan een berger ingeschakeld die jou en je auto komt ophalen. Ook kunnen zij voor vervangend vervoer zorgen, ook als dat niet in het contract is opgenomen.

Alleen blikschade

(de auto kan nog rijden)

Geen paniek, blikschade laten we op z’n tijd netjes herstellen. Meld de schade gemakkelijk online en daarna kun je het schadeherstel inplannen. We informeren je bij iedere volgende stap in het proces.

Was er een tegenpartij? Vul dan samen ook een schadeformulier in en voeg dat document toe aan het online schade dossier.

Direct schade melden Schadeformulier downloaden

Sta je met pech of heb
je een lekke band?

Vervelend! Maar natuurlijk zijn we er voor je. Bel even met de berijderdesk/hulpdienst. Je bereikt ze 24 uur per dag, 7 dagen per week via +31 (0)33 454 95 55

Afhankelijk van de aard van het probleem, wordt de ANWB of mobiliteitsdienst van het betreffende merk ingeschakeld. Ze zijn zo snel mogelijk bij je en helpen je weer op weg.

Direct bellen met de hulpdienst

wanneer is een Eigen risico van toepassing?

Als er schade is aan de auto die we niet kunnen verhalen op een tegenpartij, dan is een eigen risico van toepassing. Dus ook als de tegenpartij onbekend is. De hoogte van het eigen risico is afhankelijk van de contractafspraken en wij belasten het eigen risico door aan de contracthouder / werkgever. Vaak wordt het eigen risico door de werkgever ook aan de berijder doorbelast, echter kunnen hiervoor specifieke afspraken zijn gemaakt die in het auto regelement staan. Wanneer de schade niet verhaalbaar is en de kosten van schadeherstel lager zijn dan het eigen risico dan belasten we alleen de kosten van het herstel door. In geval van ruitvervanging (door steenslag) is een beperkt eigen risico van toepassing.

Onderhoud

Naar de schadehersteller!

Het beoordelen van de schade is belangrijk voor het juist inschatten van de werkzaamheden en de doorlooptijd. Dit kan vaak aan de hand van een paar goede foto’s, maar je kan ook gewoon even langsrijden bij het schadebedrijf.

Wanneer de schade is gemeld dan kun je een schadehersteller kiezen waarmee wij samen werken om de schade te laten beoordelen en een afspraak te plannen voor schadeherstel.

Nadat je jouw auto hebt weg gebracht voor het herstellen van de schade, houdt het schadeherstelbedrijf je op de hoogte van het herstel van je leaseauto. Ze nemen contact met je op zodra je leaseauto weer klaar staat. Heb je vragen over het herstel? Neem dan contact op met het schadeherstelbedrijf.

vervangend vervoer

De meeste schades zijn binnen drie dagen hersteld en dus kun je in die periode je auto niet gebruiken. Afhankelijk van je contract kun je een vervangende auto krijgen. De schadehersteller kan altijd een vervangende auto voor je inzetten. Je wil niet voor onverwachte kosten komen te staan, dus kijk voordat je een vervangende auto reserveert in je autoregeling of de kosten voor vervangend vervoer worden gedekt door het Maas Leasing.

Als je een vervangende auto van het schadeherstelbedrijf of van de hulpverlener hebt gekregen, dan lever je die gewoon in bij het schadeherstelbedrijf als je je eigen leaseauto weer ophaalt.

Let op! Als je de vervangende auto kreeg van een hulpverlener, dan moet je die wel telefonisch afmelden. Check het telefoonnummer op de sleutelhanger.

Schade in het buitenland

Het is van belang om de schade goed vast te leggen doormiddel van foto’s. Vul ter plekke een (Europees) schadeformulier in met de tegenpartij, vraag ook de groene kaart gegevens op van de tegenpartij. LET OP: alle gegevens van de tegenpartij moet zelf door de tegenpartij ingevuld worden inclusief een handtekening.
Na het gezamenlijk invullen van het (Europese) schadeformulier kun je deze uploaden bij onze Online schademelder. Het is ook aan te raden om aangifte te doen bij de (plaatselijke) politie. Het aangifteformulier kan je ook uploaden bij de online schademelder.

Hagel- en stormschade

Als je auto beschadigd door weersomstandigheden, bijvoorbeeld door afgebroken takken of hagelstenen, meld de schade dan meteen. De schade is verzekerd maar niet verhaalbaar, daarom is een eigen risico van toepassing. Uiteraard is dit afhankelijk van de contractafspraken.

Ruitschade

Sterretje in je voorruit? Vaak scheurt het niet verder, maar als ie scheurt dan kost het geld terwijl een ster repareren je niets kost.

Is jouw voorruit beschadigd (zit een ster in de ruit of moet de ruit vervangen worden) bel dan het volgende nummer en kies het keuzemenu voor ruitschade +31 (0)33 454 95 55 (Berijdersdesk). Via dit nummer wordt jij toegewezen naar de juiste herstelpartner. Als de ruit elders wordt hersteld, dan kan het zo zijn dat jij niet in aanmerking komt voor het vergoeden van de kosten hiervan. Om teleurstelling te voorkomen raden wij aan om een afspraak te maken volgens het advies van de Berijdersdesk.

tegenpartij onbekend?

De schade is verzekerd maar niet verhaalbaar, daarom is een eigen risico van toepassing. Uiteraard is de hoogte van het eigen risico afhankelijk van de contractafspraken.

Ben jij slachtoffer geworden van een diefstal en/of inbraakschade dan is de vraag om eerst aangifte te doen bij de plaatselijke politie. Neem na het maken van de aangifte contact op met onze Berijdersdesk (+31) (0)33 454 95 55 ), de Berijdersdesk zal jou begeleiden om dit proces correct af te ronden.

antwoorden op Andere vragen die je wellicht hebt:

MIJN AUTO IS GESTOLEN, WAT MOET IK DOEN?


Eerst moet je aangifte te doen bij de politie. Vervolgens neem je contact op met de BerijdersDesk via (033) 454 95 55. Als de auto na 30 dagen niet is teruggevonden, wordt het leasecontract ontbonden.

INBRAAK EN VANDALISME


Doe altijd online aangifte bij de politie als je auto beschadigd is geraakt door inbraak of vandalisme. Meld de ook schade bij Maas Leasing. Maak foto’s en vergeet niet om melding te maken van de gestolen spullen als die er zijn. Zoek van die spullen wel de rekening op.

MIJN KENTEKENPLATEN ZIJN WEG, WAT NU?


Als beide kentekenplaten weg zijn, gaan we uit van diefstal. In dat geval moet je aangifte doen bij de politie. Dat kan vrij gemakkelijk online. Als er één kentekenplaat weg is, gaan we er vanuit dat die verloren is en dan hoef je geen aangifte te doen.
Vervolgens, neem je contact op met je dealer om nieuwe kentekenplaten te bestellen en ze te laten monteren.